Asiakaspolar on haluttu ja hyvin luettu lehti

29.11.2016, klo 14:34Kommentteja 0

Edellisessä numerossa pyysimme teiltä palautetta lehdestämme. Saimmekin sitä ilahduttavan runsain mitoin. Suuret kiitokset kaikille vastanneille! Asiakkaiden mielipiteillä on suuri merkitys lehden linjaan, juttuaiheisiin ja ilmestymistiheyteen.

Ylivoimainen enemmistö (85%) vastaajista pitää asiakaslehteä parhaana tapana tiedottaa energiayhtiön palveluista. Melkoisen hyvin tiedottamisessa on myös onnistuttu, sillä Asiakaspolarin yleisarvosanaksi saimme 8,4 (asteikolla 4-10). Ennätysmäinen 1230 vastaajan määrä takaa tulosten luotettavuuden.

Vastaajat ovat melko hyvin perillä energia-alasta, sillä 42% seuraa energia-asioita säännöllisesti ja erittäin harva ei lainkaan. Seuraaminen antaakin varmasti hyvin perspektiiviä alalla tapahtuviin asioihin ja muutoksiin.

Yhdeksän kymmenestä (90%) lukee lehdestä vähintäänkin kiinnostavimmat artikkelit. Peräti puolet vastaajista (50%) kertoo lukevansa koko lehden. Yli puolessa (59%) kotitalouksista lehteä lukee myös joku toinen henkilö. Keskimäärin lukijoita on 1,5 henkeä kotitaloutta kohden.

Netissä www.asiakaspolar.fi lehden lukee vain 11%, mutta moni on kuullut, että sellainen on olemassa. Melkein puolet (48%) kertoo kuulleensa nettilehdestä, muttei ole kuitenkaan vielä tutustunut.

Suosituimmat ja halutuimmat aihe-alueet ovat energian hinta, energiansäästö, sähköturvallisuus ja sähkölaitevertailut.

Asiakaspolar ilmestyy nykyisellään vastaajien mielestä sopivasti, kun 3 numeroa postitetaan kotiin ja yksi numero ilmestyy vain nettilehtenä (asiakaspolar.fi). Peräti 86% piti ilmestymisaikataulua itselleen sopivana. Tosin 12% toivoi lehteä useammin, ja vain aniharva vastaaja halusi harvemmin.

Yleisarvosana koko lehdestä on 8,4 ”vanhalla” kouluarvosana-asteikolla. Lehden ulkoasu (8,45) sai piirun verran paremman arvion kuin lehden sisältö (8,35).

Vastaajissa ei erityisesti korostunut kumpikaan sukupuoli. Naisten osuus oli 53% ja miesten 47%. Ikäjakautuma sen sijaan painottui yli 55-vuotiaisiin. Alle 55-vuotiaita vastaajista oli 25% ja yli 56 vuotiaita 75%, joista puolet oli yli 64-vuotiaita.

Kuva. Mitä kautta haluaisit saada tietoa energiayhtiösi palveluista? (vastaajia 1228)



Vapaata palautetta saimme myös runsaasti ja terveiset viedään perille. Tässä muutamia nostoja ruusuista ja risuista:

- Kiitokset laitteiden testausjutuista
- Ruusuja tulee, Kilpailut kivoja ja kaikki kodin pienetkin sähköjutut
- Ristikko on hyvä ”jäläkiruoka”
- Lehtenne on kymmenen kertaa kiinnostavampi kuin Helen-lehti
- Hyvää asiaa, niin kuin nytkin moottorisängystä
- Olen ilahtunut Energiapolarin lähettämästä seinäkalenterista
-  Lehdessä on artikkeleita kaiken ikäisille ja paljon tietoa
- Jutut eivät vie pintaa syvemmälle
-  Saisi olla useammin asiakkaiden haastatteluita, miksi päätyvät energiaratkaisuihin ja kustannusvertailuja
-  Enemmän energian säästämiseen, ympäristöön ja energiatehokkuuteen liittyviä juttuja

Teksti: Päivi Alaoja

Tulosta

Osallistu keskusteluun

Kommentit


Uutiset

Liikaa somea?

Sosiaalinen media yhdistää, viihdyttää ja tarjoaa tietoa. Mutta liiallinen somettaminen voi myös haitata normaalielämäämme. Lue lisää

Uutiset

Puhtaat hampaat – kaunis hymy

Hampaat pitäisi harjata ainakin kahdesti päivässä. Sähköhammasharjalla se onnistuu kätevästi. Lisäksi hammasvälit pitäisi puhdistaa päivittäin erikseen. Säännöllisen ateriarytmin puuttuminen näkyy välipalasyömisinä, jolloin hampaat altistuvat yhä uudelleen ja uudelleen happohyökkäyksille. Lue lisää

Pääkirjoitus

Lappilaisia arjen valintoja

Monilla ihmisillä on mainosten luomat hyvin ruusuiset käsitykset siitä, kuinka edullista itse esimerkiksi aurinkopaneelein tuotettu sähkö on. Lue lisää

Blogi

Euron kännykkä ja muita myyntivalheita

Viime kesäkuussa kirjoitin blogissani eräiden sähkönmyyjien tavasta käyttää hyvin kyseenalaisia ehtoja ja epäselvää puhekieltä myydessään kuluttajille sähkösopimuksia. Nyt aiheen esille nostoon on jälleen aihetta. Jotkut myyjät ovat nimittäin ryhtyneet myymään alennuksia, lähtöhintaa tietämättä. Nostan asian esille siksi, että niin moni asiakas tulee pyytämään meiltä apua. Suomalaisethan tunnetusti ovat persoja alennusprosenteille. Silläkin uhalla, että joku kirjoitukseni sanoman leimaa kateudeksi, uskallan sanoa, että tarjotuilla alennuksilla ei useimmiten ole minkäänlaista totuuspohjaa. Lue lisää

Energiatehokkuus

Sopiva valaistus tärkeää hyvinvoinnille

Valon puute talvikuukausina johtaa siihen, että ​moni suomalainen kokee itsensä ​alakuloiseksi. Luonnonvalon lisäksi myös sisävalaistus vaikuttaa ihmisten energiatasoihin ja riittävällä valaistuksella voidaankin vähentää väsymystä ja lisätä päivittäistä hyvinvointia. Sopiva valaistus huoneessa on tärkeää hyvinvoinnille. Lue lisää

Lämmitys

Pakkanen tulee, lämmitätkö oikein?

Koko Suomeen odotetaan kylmää säärintamaa, jonka taittuminen ei ainakaan vielä näy sääkartoilla. – Nyt kannattaa olla tarkkana kodin huonelämpötilojen säädössä, sillä kovana pakkaskuukautena lämmityslasku saattaa olla moninkertainen syyskuukauteen verrattuna, muistuttaa asiantuntija Sami Seuna Motiva Oy:stä. Lue lisää

Kodintekniikka

Puhtaat hampaat – kaunis hymy

Hampaat pitäisi harjata ainakin kahdesti päivässä. Sähköhammasharjalla se onnistuu kätevästi. Lisäksi hammasvälit pitäisi puhdistaa päivittäin erikseen. Säännöllisen ateriarytmin puuttuminen näkyy välipalasyömisinä, jolloin hampaat altistuvat yhä uudelleen ja uudelleen happohyökkäyksille. Lue lisää

Vertailut

Testissä applikaatio-ohjattavat robottipölynimurit: Vaivattomuutta päivittäissiivoukseen

Haetko helpotusta siivoukseen, apua päivittäiseen puhtaanapitoon ilman vaivaa? Silloin robotti-imuri saattaa olla ratkaisu. Se siivoaa suurimman osan lattioista poissa ollessasi ja kotiin tullessasi on taas siistiä. Lue lisää

Laiteuutuudet

Pesee ja kuivaa

Mielen ensimmäinen kuivaavien pesukoneiden W1-mallisto koostuu kolmesta koneesta kahdessa eri kokoluokassa. Kaikissa on Mielen hellävarainen kennorumpu, linkous etenee 1600 kierrosta minuutissa ja energiatehokkuusluokka on A. Lue lisää

Turvallisuus

Kodin tietoturva kuntoon

Digitalisaation myötä kodinkoneet muuttuvat nyt nettikäyttöisiksi. Matkalla digiyhteiskuntaan on vain iso mutka matkassa – kodinkoneiden heikko tietoturva. Lue lisää

Liikenne

Renault on sähköautojen ykkönen Euroopassa

Renault on sähköautoissa Euroopan ykkönen, jonka kumulatiivinen myynti ylitti viime syksynä 100 000 kappaleen rajan. Vuodesta 2010 alkaen Renault on myynyt kaikkina vuosina Euroopassa enemmän sähköautoja kuin mikään muu valmistaja. Henkilöautoissa eniten myyty malli on Zoe ja pakettiautoissa Kangoo Z.E. on markkinajohtaja. Lue lisää