Energiapolar ja Loiste – yhdessä enemmän

27.11.2018, klo 16:17

Vuoden 2019 alkupuolella toteutuu lappilaisittain merkittävä liiketoimintajärjestely, kun Energiapolarin ja kainuulaisen Loisteen sähkönmyynti yhdistetään Loiste Sähkönmyynti Oy:ksi.

Energia-alalla on jo parisen kymmentä vuotta puhuttu ja odotettu myyntiyhtiöiden yhdistymisiä suuremmiksi kokonaisuuksiksi. Vasta viimeisten parin vuoden aikana kehitys on saanut todella vauhtia rattaisiin, ja lähiaikaan mahtuu ainakin kaksi vastaavaa yhdistymistä.

Loiste on aktiivinen toimija koko Suomessa, ja lappilaisittain yhdistyminen merkitseekin lisää vahvuutta ja leveämpiä hartioita kaikkeen tekemiseen. – Asiakkaiden asema muutoksessa on vahva ja tulevaisuuden sähkömarkkinoilla se vain vahvistuu, sanoo Energiapolarin hallituksen puheenjohtaja Tapio Jalonen. Hän valottaa yhteenliittymisen taustoja ja tulevaisuutta.

 

Asiakasviestintä muuttaa muotoaan

Lapin energiayhtiöiden yhteinen asiakaslehti Asiakaspolar on ilmestynyt katkeamattomasti 20 vuotta. Ensimmäinen Isommus-niminen lehti jaettiin koteihimme kesäkuussa 1998. Juuri tuolloin kotitaloudet olivat pääsemässä kilpailuttamaan sähkösopimuksiaan vapaasti. Kahden vuosikymmenen aikana on siirrytty tyyppikuormituskäyrien käytöstä etäluettaviin mittareihin ja kulutusta seurataan tunneittain. Eilisen tarkka todellinen käyttö on jo tänään kaikkien sähkökaupan osapuolten käytössä.

Alkuvuosina saimme selittää melkein joka lehdessä sähkömarkkinalaista johtuvaa myynnin ja siirron jakautumista erillisiksi liiketoiminnoiksi, kuten myös perustella suomalaisittain ainutlaatuisen Isommus-Energia Oy:n syntyä ja hyötyjä asiakkaillemme. Myynnin ja siirron roolit eivät edelleenkään ole kaikille selvät, ja hieman hämmentävää on sekin, että monissa sen ajan teksteissä on paljon lauseita, jotka voisi maailman muuttumisesta huolimatta siirtää suoraan tähän päivään.

Uusien tuulien myötä nykymuotoinen Asiakaspolar loppuu, mutta yhteydenpitomme toki jatkuu! Sähkönmyynnin asiakasviestintä Lapin ja koko Suomen energia-asioista siirtyy ajan hengen mukaisesti yhä enemmän sähköiseen muotoon. Näistä kerromme myöhemmin lisää, mutta jo nyt on hyvä varmistaa, että oma sähköposti on tallennettuna asiakaspalvelussamme. Kannattaa myös jo nyt käydä tilaamassa uutiskirjeemme osoitteessa www.energiapolar.fi.

Lappilaiset verkkoyhtiöt luonnollisesti päättävät itse oman asiakaslehtensä jatkosta.

Lapin energiayhtiöiden puolesta minulla on ilo ja kunnia kiittää Teitä hyvät asiakkaamme kuluneesta vuodesta ja toivottaa mitä parhainta joulunaikaa läheisten kesken.

 

Hyvää Joulua ja Loistavaa Uutta Vuotta 2019!

 

Päivi Alaoja
paivi.alaoja@energiapolar.fi


Hyödylliset linkit:

BONUSenergia   www.energiapolar.fi/bonusenergia
Kulutustiedot ja online-palvelu   www.energiapolar.fi/online
Asiakaspolar sähköisenä   www.asiakaspolar.fi
Energianeuvonta   www.lapinenergianeuvonta.fi



Kommentointi

Otsikko:
Kommentti:
Nimi:
 

3D-television paluu?

OLED-televisioiden myynti kasvaa tänä vuonna jopa 30 prosenttia. Samalla yleistyvät 8k-hypertarkat televisiot. Kuuma kysymys on, koittaako pian lasittoman 3D-television aika?

Lue lisää

Kauppalista kunniaan

Ruokahävikin vähentäminen on ekoteko, joka tekee hyvää myös kukkarolle. Keinot ovat usein varsin yksinkertaisia.

Lue lisää

Luonnollinen energiajuoma valmistuu helposti

Väsyttääkö aamulla? Tuntuuko, että työpaikalla loppuu energinen ote kesken? Tai uuvuttaako ilta ennen kuin se on kunnolla edes alkanutkaan? Vitamiinivajetta voi torjua kotitekoisilla ja helposti mukaan otettavilla luonnon omilla energiajuomilla.

Lue lisää